دلیل دندان درد چیست + چرا لمینت دندان انجام بدهیم ابان ماه پاییز1401

لمینت کردن دندان چیست درمان دندان درد با دود درمان سه سوته دندان درد در سال 2023 بهترین درمان دندان درد چیست

دلیل دندان درد چیست + چرا لمینت دندان انجام بدهیم ابان ماه پاییز1401

لمینت کردن دندان چیست درمان دندان درد با دود درمان سه سوته دندان درد در سال 2023 بهترین درمان دندان درد چیست

کاربردهای روکش لمینت دندان چیست + دندان پوسیده چگونه لمینت میشود

 لمینت دندان  نوع خاصی از دندانپزشکی زیبایی است که در آن غلاف یا لایه ای همرنگ دندان از پرسلن یا کامپوزیت بر روی سطح خارجی دندان قرار می گیرد. امروزه لمینت یا روکش دندان به دلیل سادگی و قابلیت استفاده در موقعیت های مختلف به یکی از رایج ترین روش های درمانی برای افزایش زیبایی دندان لقب گرفته است



دندان  پوسیده چگونه لمینت میشود





دندان  پوسیده چگونه لمینت میشود :

 

اگر پس از معاینه لازم، دندانپزشک به این نتیجه رسید که دندان پوسیده نیاز به درمان خاصی ندارد، اولین مرحله لمینت، بی حس کردن ناحیه مورد نظر و انجام اصلاح لازم است. یکی از دلایل دندان قروچه هم سطح بودن دندان ها با یکدیگر است. سپس با ظرافت و دقت خاصی قالب مورد نظر را از روی دندان گرفته و برای ساخت روکش به آزمایشگاه فرستاده می شود. یک پوشش موقت روی آن قرار می گیرد تا از دندان ها تا زمانی که روکش نهایی آماده شود، محافظت می کند.حتی یک دندان با مقداری حفره هنوز خطرناک است. بنابراین قالب گیری و لمینت باید بسیار با دقت انجام شود تا روکش تهیه شده بتواند حمایت بیشتری از دندان پوسیدگی داشته باشد و به عنوان تکیه گاه و محافظ عمل کند.


معایب و عوارض لمینت دندان چیست




معایب و عوارض لمینت دندان چیست :


لمینت قابل برداشتن نیست قرار دادن لمینت دندان مستلزم برداشتن یک لایه نازک از مینای دندان برای چسباندن روکش به سطح دندان است. مینای دندان پس از جدا شدن، خود را ترمیم نمی کند و برای همیشه از بین می رود. این باعث می شود لمینت دندان غیر قابل برگشت باشد. هنگامی که روکش دارید، برای جلوگیری از پوسیدگی دندان باید آن را نگهداری یا تعویض کنید. زیرا دیگر مینای محافظ دندان را نمی پوشاند. لمینت فرسوده یا ترک بخورد و باید تعویض شود. لمینت ها به گونه ای طراحی شده اند که دوام بیاورند، با این حال، ممکن است تا آخر عمر دوام نداشته باشند یا نیاز به تعویض داشته باشند. اگر روکش آسیب دیده باشد، برای جلوگیری از ایجاد حفره باید آن را تعویض کرد.  در برخی بیماران ممکن است پس از قرار دادن لمینت دندان برای مدتی، دندان حساس و دردناک شود.



کاربردهای روکش لمینت دندان




جمع بندی :


قبل از تایید لمینت دندان، سلامت دهان و دندان شما باید توسط دندانپزشک معاینه شود. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که لمینت بهترین راه برای اصلاح مشکلات دندانی است. این عمل همچنین تایید می کند که نصب روکش با موفقیت انجام شده است. دندانپزشک شما را از نظر حفره، مشکلات لثه، بیماری لثه و سایر بیماری های دهان بررسی می کند. عدم توجه به این موارد قبل از نصب لمینت می تواند سلامت لمینت را تهدید کند و باعث عفونت های جدی شود. همچنین استفاده از لمینت روی دندان هایی با رنگدانه بسیار قوی توصیه نمیشود. این به این دلیل است که دندان های ناسالم خطر بیشتری برای عوارض بعدی پس از نصب لمینت دارند.  بیشتر بیماران  که دندان پوسیده دارند  اگر اصول درمان به درستی انجام نشود، این روکش ها نشت کرده و حفره هایی از پایین ایجاد می شود. حفره دهان یک محیط خالی است. بزاق، باکتری‌ها و اسیدهای موجود در دهان دندان‌ها را از بین می‌برند و در نهایت آنزیم‌های باکتریایی سطح دندان‌ها را تجزیه می‌کنند و باعث ایجاد حفره می‌شوند. در واقع استفاده از لمینت های سرامیکی و کامپوزیت ونیرها از نظر خوردگی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد